ÎMPĂRĂȚIA ÎNTR-O SĂMÂNȚĂ

Pandemia nu e semnul sfârșitului. Un interviu cu prof. Florin Lăiu

14+

Se vorbește mult despre Biblie zilele acestea. E și firesc. Creștinismul a fost mereu și o religie a sfârșitului, indiferent de nuanțele interpretărilor. I-am pus câteva întrebări în acest sens profesorului Florin Lăiu. A răspuns succint. Cuvintele sale ne trimit la Biblie și ne deschid o perspectivă echilibrată. Sfârșitul va fi. Dar nu când vrea virusul.

În ultima Sa discuție cu ucenicii, înainte de înălțarea la cer, Isus le-a zis că nu este treaba lor să știe vremurile sau soroacele, răspunzând astfel la întrebarea lor despre timpul instaurării Împărăției. Istoria, chiar și cea recentă, ne-a arătat cât de ispititor e pentru creștini să discute despre „vremuri și soroace”. Care credeți că e miezul acestui „nu e treaba voastră să…”? Că, pentru noi, oameni și creștini, „vremurile și soroacele” par un fel de rod al pomului oprit.

Florin Lăiu: Sensul replicii lui Iisus este acesta: de vreme ce timpul instaurării Împărăției este condiționat de predicarea Evangheliei Împărăției în toată lumea, „spre mărturie” (Matei 24:14), înseamnă că este o prostie să faci calcule sau să cauți coduri (în Biblie sau în astre) pentru a determina data Parusíei. Este o prostie chiar să-L întrebi pe Iisus despre data aceea.

Treaba noastră este, prin urmare, misiunea difuzării acestei vești bune, sub orice formă și pe orice cale, în toată lumea, în puterea Duhului Sfânt, așa cum a zis Iisus: „Ci voi veți primi….” (Faptele apostolilor 1:8; cf. Matei 16:15-16; Apocalipsa 14:6-7).

Unul dintre textele citate adeseori, Matei 24:14, pare să se refere la un fel de „semnul semnelor”, semnul final – Evanghelia dusă tuturor. E ușor de intuit că nimeni nu poate ști când a ajuns Evanghelia la TOȚI. Și-atunci, ce e în Matei 24:14: un semn sau o sarcină?

Florin Lăiu: Este și una, și alta. Testul universal din Apocalipsa 13, cu tot ce implică acesta, în contextul revărsării „ploii târzii” (Ioel 2:28-29; Faptele apostolilor 2:38-39; Iacov 5:7-8), va determina toată lumea să ia o poziție pro sau contra. Când apele lumii se vor preface în sânge, timpul pocăinței și al botezului se va fi încheiat. Turnarea celor șapte plăgi peste lumea care a ales religia omenească, în ciuda ultimei avertizări (Apocalipsa 15–16), este dovada clară că Evanghelia harului și-a încheiat menirea în lume.

„Nu cred că o pandemie, oricare ar fi ea, este semnul sfârșitului.”

Contextul actual – pandemia de COVID-19 – i-a făcut pe mulți să vorbească, din unghiuri diverse, despre sfârșitul lumii. E firesc să-ți pui problema și așa, dar oare nu e riscant? Nu e ca și cum ai stabili că acum e sfârșitul?

Florin Lăiu: Nu cred că o pandemie, oricare ar fi ea, este semnul sfârșitului. Cea mai teribilă pandemie a fost în Evul Mediu european (ciuma bubonică), și sfârșitul încă nu a venit. Dar faptul că un credincios arată că un anumit eveniment este un semn prevestitor al sfârșitului, chiar dacă greșește, nu este neapărat o ignorare a sfatului lui Iisus, ci exprimarea unei convingeri inspirate de afirmațiile lui Iisus (Matei 24:7-8).

Ce spune Biblia despre sfârșit și cum ar trebui să ne modeleze viața detaliile escatologice asupra cărora putem fi siguri?

Florin Lăiu: Sfârșitul lumii este sigur, dar timpul lui este condiționat, adică poate fi grăbit sau întârziat (Matei 16:27-28; 24:34; 2 Petru 3:12; Apocalipsa 14:15,18). Modelul absolut al Bisericii de astăzi nu trebuie să fie Biserica Primară, ci numai Domnul Christos (Matei 11:28-30; Evrei 12:2-4; 1 Ioan 2:6).

Acest spirit va lumina pământul cu slava Domnului (Apocalipsa 18:1). Interesul adevăraților credincioși nu este o „cucerire” egoistă a „țării promise”, ci cucerirea cât mai multor suflete pentru Christos, care S-a jertfit pentru toți, fiindcă Dumnezeu dorește ca nimeni să nu piară (1 Timotei 2:4; 2 Petru 3:9).

14+
Distribuie
Articol semnat de
Redacția
Vezi toate articolele
Ce părere ai?

Articol semnat de Redacția