ÎMPĂRĂȚIA ÎNTR-O SĂMÂNȚĂ

Viziunea care-ți clarifică prioritățile

3+

The Power of Vision („Puterea viziunii”) este un manual de viziune. Nu de viziuni, vise și vedenii, ci de viziune, pornind de la textul biblic, în varianta KJV, „poporul piere unde nu e viziune” (Proverbele 29:18).

Adresată liderilor creștini, cartea lui George Barna, cunoscutul cercetător al „pieței” creștine și lider al Barna Group, oferă o definiție mai tehnică, dar mai precisă, a viziunii decât se regăsește în cărțile de popularizare. Astfel,

„viziunea este o imagine mintală clară a unui viitor de dorit, o imagine împărtășită de Dumnezeu liderilor aleși de El, care este bazată pe o înțelegere adecvată a lui Dumnezeu, a sinelui și a circumstanțelor.”

Pornind de la definiția aceasta, Barna abordează diferite dimensiuni ale viziunii: ce este viziunea, cum o dobândești, prin ce se deosebește de misiune, care sunt miturile asociate ei, cum să-ți dai seama dacă nu cumva confunzi viziunea altcuiva cu a lui Dumnezeu. Autorul își conduce cititorul în procesul articulării și comunicării viziunii, neuitând să menționeze și prețul pe care îl ai de plătit când vii cu o viziune și deranjezi (evident) un status quo. 

George Barna nu se ferește să-i incomodeze pe unii (și astfel să-i încurajeze pe vizionarii adevărați), căutând să păstreze clară viziunea în fața riscului de fragmentare a ei în… viziuni.

„Unul dintre marile avantaje ale unei viziuni este rolul de filtru pe care-l joacă, oferindu-le oamenilor ocazia de a spune nu oportunităților de slujire care disipează energiile. Una dintre cele mai puternice arme ale lui Satana din zilele noastre este aceea de a naște confuzie și tulburare în biserică prin inventarea cât mai multor nevoi în oameni și în societate, cu mult peste capacitatea unui grup de credincioși de a le gestiona. Tendința naturală a bisericii este de a încerca să se facă tuturor totul [1 Corinteni 9:22], oferind sfaturi și resurse de care oamenii au nevoie pentru a face față oricăror provocări. Realitatea însă este că o biserică nu poate fi eficientă în misiunea ei dacă se risipește puțin aici, puțin acolo, reușind astfel să facă cel mult o lucrare mediocră într-un vast domeniu al oportunităților de slujire. O strategie mai bună, una care corespunde unui leadership divin, vizionar, este aceea de a face o treabă excelentă într-un număr limitat de activități, oferindu-le altor grupuri din biserică ocazia de a-și folosi darurile spirituale și viziunea pentru a răspunde nevoilor ce sunt periferice viziunii principale.”

În format tipărit sau electronic, cartea The Power of Vision poate fi achiziționată de aici.

3+
Distribuie
Articol semnat de
Christian Sălcianu

Cristi este un scorpion convertit, pasionat de Biblie. ESTJ, a făcut militărie în liceu, dar și-a luat gradele în teologie și litere. Pastor în Dublin, se califică în servant leadership la locul de muncă. Scrie, aleargă. O iubește pe Claudia. Și pe Iris.

Vezi toate articolele
Ce părere ai?

Articol semnat de Christian Sălcianu